سایر اخبارفرهنگیکتاب های موسیقی

جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد.

 

جلد دوم کتاب «مشق آزاد» به نویسندگی امین ولی در سال آینده منتشر خواهد شد.
 به گزارش خانه موسیقی ایران،  جلد اول کتاب «مشق آزاد» به نویسندگی امین ولی، نوازنده تار و آهنگساز در سال ۱۳۹۷ منتشر شد.
این مجموعه در مدت زمان کوتاهی به چاپ دوم رسیده است.
جلد اول این کتاب، گزیده‌ای از قطعات با کلام (تصنیف‌ها) ‌‌‌از آثار هنرمند برجسته موسیقی اصیل ایرانی، داود آزاد است.
قطعات این کتاب بر اساس تصنیف‌های موجود در آلبوم‌های رسمی و منتشر شده از این هنرمند، توسط امین ولی آوا نگاری و نت‌نگاری شده‌اند، و برای نخستین بار در دسترس علاقه‌مندان به این سبک از موسیقی اصیل ایرانی قرار گرفته است.
داود آزاد در مقدمه‌ این اثر نوشته است : کتاب حاضر به نحوی طراحی و نوشته شده است که برای همه سازها مفید و قابل استفاده می باشد. تنوع در ملودی های انتخاب شده و نت نگاری قطعات از دستگاههای مختلف و همچنین ریتمهای متنوع از نکاتی است که آقای امین ولی در این کتاب با وسواس به آن پرداخته و مجموعه ای جذاب را برای هنرجو رقم زده است که میل به نواختن را برای نوازنده بر می انگیزد و برای هنرجو خسته کننده نمی باشد.
  نویسنده درباره محتوای کتاب جدید توضیح داد: نسخه دوم کتاب «مشق آزاد» تمرکز بر قطعات بی‌کلام و تکنیکی آثار منتشر شده داود آزاد دارد و فرم های موسیقی در دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی همچون پیش درآمد، چهارمضراب، رنگ، ضربی ها در بطن این کتاب جاری شده است. در جلد دوم این کتاب، نوازنده‌های موسیقی اصیل ایرانی با سطوح مختلف از نوازندگی، با ریتم‌ها و آثار دیگری از ساخته‌های جدید داود آزاد، آشنا خواهند شدند که این آثار به پیشرفت و ارتقاء سطح نوازندگی و همچنین به بالابردن کیفیت مضراب‌ ها و انگشت‌گذاری‌ها کمک چشمگیری می‌کنند.
تاکنون، امین ولی بیش از ۱۵ جلد کتاب در زمینه‌ی آموزش موسیقی و تکنیک نوازندگی برای سازهای مختلف ایرانی را نت‌نگاری و تدوین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا