اخبار خانه موسیقیاخبار-بنرسایر اخبارفرهنگیکانون ناشران موسیقی

محکومیت لغو غیرقانونی کنسرت ها/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شفاف سازی کند

 

هیئت مدیره ی خانه موسیقی ایران طی بیانیه ای لغو غیرقانونی و بدون علت تعدادی از کنسرت ها در تهران را بشدت محکوم کرد.
به گزارش خانه موسیقی ایران در متن این بیانیه آمده است:
متاسفانه یک بار دیگر همگان شاهد بودیم که برنامه ی  موسیقایی که با مشقات فراوان موفق به اخذ مجوزهای متعدد قانونی شده بود از سوی نهادی غیر مسئول و بدون هیچ توضیح قانع کننده ای در آستانه ی برگزاری لغو شد.
سالهاست که برخوردهای غیرقانونی و فشارهای ایذایی از سوی ارگانها و نهادهای بی اعتنا به دستگاه‌های دولتی روح و روان هنرمندان را می آزارد…!
گروه ها یا  نهادهایی که با اعمال سلیقه و بی هیچ ملاحظه ای، یکه تاز بی قانونی و تشویش اذهان عمومی بوده و به هیچ مرجع و نهادی هم پاسخگو نیستند!
در جایی که اکثر هنرمندان به انحا مختلف و به بهانه هایی چون رعایت نکردن آیین نامه های ارشاد و دیگر سازمان های ذی ربط و بی ربط، با تهمت قانون گریزی مورد توبیخ و ممنوع الکاری قرار می‌گیرند برنامه ای که با خون دلهای فراوان از وزارت فرهنگ و ارشاد ، اداره ی اماکن ، سالن اجرا ،نیروی انتظامی و….مجوز قانونی دریافت کرده است،  به چشم بر هم زدنی لغو و کلیه ی مجوزهای قانونی به کاغذ پاره ای بی ارزش مبدل می شود.
آیا این حرکات و اقدامات در وهله ی اول وهن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست؟ آیا این گونه اتفاقات تحقیر و تحمیق مردم و مخاطبان فرهیخته ی حوزه ی فرهنگ به شمار نمی آید؟ آخر تا کی مردم باید شاهد چنین رخدادهای تلخ و سیاه باشند؟
چرا یک بار هم نباید قوه ی قضائیه و مدعی العموم به اینگونه اعمال تضعیف کننده ی اقتدار دولت و اهانت کنندگان به کیان مردم و لطمه زنندگان  به ارزش های مادی و معنوی آنها واکنش نشان داده و عاملان ضدقانون را مورد بازخواست قرار دهند؟!!
جناب آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
حداقل مطالبه ی هنرمندان و هزاران مخاطبی که با صرف وقت خود مبادرت به تهیه بلیت و حضور در سالن نموده اند این است که از تکرار چنین رخدادهای خسارت باری ممانعت شود و با شفافیت تمام علت چنین برخوردی را بدانند و نسبت به واکنش وزارت ارشاد به عنوان مرجع صادر کننده ی مجوز و مسئول اعتبار آن ، از اقدامات آن وزارتخانه در این زمینه آگاه شوند.
آیا این خواسته ی گزافی است؟

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا