اخبار خانه موسیقیاخبار-بنرسایر اخبارفرهنگیکانون خوانندگان کلاسیک

خوانندگان موسیقی این نکته ها را جدی بگیرند!

 

ندا حبیبی- خانه موسیقی ایران پنج‌شنبه نه شهریور ماه میزبان کارگاه «توانمند سازی حنجره» با هدایت دکتر سیروان سواره بود. علاقه مندان صداسازی، هنرجویان و هنرآموزان آواز در این کلاس شرکت کرده و اطلاعاتی پیرامون بهداشت خوانندگی و سلامت و امنیت حنجره کسب کردند.

به گزارش خانه موسیقی ایران، دکتر سیروان سواره آموزش خود را با توصیه های در خصوص تحرک و ورزش  در مورد تعادل کلی بدن آغاز کرد و ورزش‌های سنگین مانند پاورلیفیتنگ را جایز ندانسته و به حرکات ورزشی سبک هوازی تاکید ورزید.

توصیه های تغذیه ای مانند مصرف سبزیجات و آب فراوان، غذاهای کم چربی و دارای فیبر زیاد و نیز عدم مصرف بعضی مواد غذایی جهت پیش‌گیری و کاهش بازگشت اسید معده و انواع آلرژی برای خواننده‌ها بخش دیگر این کلاس را تشکیل داد. سواره معده را مهم ترین همسایه دستگاه صوتی انسان دانسته و مراقبت تخصصی از معده را برای خوانندگان واجب دانست.

ادامه مباحث این کارگاه به تمرین هایی جهت گرم کردن گلو و حنجره، نوع صحیح صحبت کردن و تنفس شکمی، چگونگی راحتی بدن و قفسه سینه و کاهش انقباض در عضلات مرتبط اختصاص پیدا کرد و نیز بررسی اشتباهات رایج مثل سفت نگه داشتن فک و بالا نگه داشتن زبان و دیگر خطاهایی که باعث تنش می شود از دیگر موضوعات مطرح شده به شمار رفت.

سواره به همه خواننده ها توصیه کرد به طور سالیانه تحت بررسی پزشک متخصص قرار بگیرند و از معاینات دوره ای سلامت حنجره غافل نشوند. او در این کارگاه عنوان کرد سبک زندگی سالم و صحیح و استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش می تواند در روند خوانندگی موثر باشد.

اعضای این کارگاه به صورت مجازی وحضوری پرسش هایی درباره انواع ورزش ها و تاثیر آن بر صدا، معایب مصرف داروهای هورمونی، چگونگی حفظ سلامت حنجره در تمرین های هامنیگ، پاکسازی حنجره، خشکی حفره های حلقی، وارم آپ در صداسازی و … را مطرح کرده و پاسخ خود را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا